محصول به سبد خرید اضافه شد
0

چگونه دروس جامع را کنکوری بخوانیم و 7 روش‌ منحصر به فرد ویژه رتبه برترها چیست؟

دسته‌بندی: کنکور
تاریخ: 23 مرداد 1402
بازدید: 119 بازدید
چگونه دروس جامع را کنکوری بخوانیم

چگونه دروس جامع را کنکوری بخوانیم امروزه یکی از مهمترین دغدغه های دانش آموزان آزمون کنکور است که برای رسیدن به رتبه بالاتر نیاز به تلاش و برنامه ریزی اصولی برای موفقیت در کنکور می باشد که در ادامه ما به بررسی چگونه دروس جامع را کنکوری بخوانیم و روش های منحصر به فرد ویژه رتبه برترها چیست می پردازیم.

راز موفقیت در کنکور

در مورد اینکه چگونه دروس جامع را کنکوری بخوانیم و روش های منحصر به فرد ویژه رتبه برترها چیست را بدانیم بهتر است که با راز موفقیت در کنکور آشنا شویم. این راز مربوط به راهی است که دارای اصول و قواعد خاص است که با توجه به این اصول شما می توانید به نتایج مطلوب برای کنکور برسید و این راز موفقیت شامل چند مرحله است که در ادامه برای شما توضیح می دهیم.

چگونه دروس جامع را کنکوری بخوانیم

برنامه ریزی اصولی یک فرد

اولین اصل برای اینکه چگونه دروس جامع را کنکوری بخوانیم و روش های منحصر به فرد ویژه رتبه برترها این است که درست برنامه ریزی کنید و چه کارهای باید انجام دهید ، چه دروسی را مطالعه کنید ، چه زمانی تست بزنید ، زمان مطالعه خود را مشخص کنید ، حجم مطالعه را بر اساس توان خود در نظر بگیرید. با رعایت این نکات اصولی شما به راحتی می توانید در کنکور موفق شوید.

برای کنکور، تستی درس بخوانیم یا تشریحی؟

از دیگر اصول چگونه دروس جامع را کنکوری بخوانیم و روش های منحصر به فرد ویژه رتبه برترها چیست را بدانیم باید گفت که مطالعه تستی یا تشریحی از مشکلات اصلی یک کنکوری است. در مدارس به صورت تشریحی دروس را یاد می گرفتند ولی در کنکور به صورت تست باید عمل کنید که این دوگانگی باعث مشکلات فراوانی برای دانش آموزان می شود که باید به این نکته توجه کنید که روش های تستی همیشه از دل روش های تشریحی استخراج می شود پس باید اول به روش های تشریحی مسلط باشید و بعد روی تست زدن دقت کنید. بنابراین افرادی که روی روش های تشریحی و تستی تسلط دارند موفق تر هستند.

چگونه دروس جامع را کنکوری بخوانیم

خلاصه نویسی را فراموش نکنید

از مهمترین اصول در مورد چگونه دروس جامع را کنکوری بخوانیم و روش های منحصر به فرد ویژه رتبه برترها چیست را می توان به خلاصه نویسی اشاره کرد. خلاصه نویسی را در هر مرحله فراموش نکنید و از اصول درست صحیح مطالعه خلاصه نویسی است که همین امر باعث می شود در دوران مرور کتابها زمان مطالعه کمتر و حجم بیشتری از کتاب ها را مطالعه می کنید.

اصول تست زنی

این اصل در کنکور بسیار اهمیت دارد و برای رسیدن به موفقیت در کنکور و رتبه برتر باید از قانون ۶۰- ۴۰ استفاده کنید یعنی قانون ۴۰ درصد موفقیت شما را روی مطالعه نشان می دهد و ۶۰ درصد برای تست زنی است. تست زنی اصول خاصی دارد و مهمترین آن فاصله بین حل تست و مطالعه است.

همچنین از دیگر نکات اصولی تست زنی حل تست استاندارد است که بهترین منابع برای تست زنی همان سوالات کنکور سال های قبل است و بعد از آن منابع استاندارد تالیفی هم می توان استفاده کرد. بنابراین با این اصول می توان به سوال اینکه چگونه دروس جامع را کنکوری بخوانیم و روش های منحصر به فرد ویژه رتبه برترها چیست را جواب می دهیم.

اصول صحیح مرور کردن

نقش مرور کردن در کنکور بسیار اهمیت دارد و برای اینکه چگونه دروس جامع را کنکوری بخوانیم و روش های منحصر به فرد ویژه رتبه برترها چیست را آشنا شوید باید دوره های مرور و جمع بندی داشته باشید. مثلا اگر مبحث ریاضی را در نظر بگیرید و در ۱۰۰ دقیقه مطالعه می کنید باید در دوران مرور آن را ۵۰ دقیقه کنید و در مرور دوم آن را به ۳۰ دقیقه برسانید.

در این دوره مرور کردن خلاصه نویسی به شما کمک بسیاری می کند و همچنین درسنامه ها را که قبلا خلاصه نویسی کرده اید را می توانید مرور کنید و یا با تست زدن آنها را مرور کنید.

آزمون آزمایشی

آزمون آزمایشی هم در موفقیت کنکور سهم بالایی دارد و از اصول چگونه دروس جامع را کنکوری بخوانیم و روش های منحصر به فرد ویژه رتبه برترها چیست می توان به آزمون آزمایشی هم اشاره کرد که با آزمون آزمایشی خود را محک می زنید و البته برای شرکت در این آزمون ها باید به نکات اشاره شده در بالا توجه کنید و بعد خود را برای آزمون امتحان کنید. در آزمون های جامع شرکت کنید و خود را در کنکور محک بزنید و از استرس خود کم کنید.

چگونه دروس جامع را کنکوری بخوانیم

عملکرد ماه های پایانی

افرادی که ماه های سال تلاش کردند و با انگیزه درس خوانند در ماه های پایانی نتیجه مطلوبی می گیرند و اگر مطالعه استاندارد آنها ۴ یا ۵ ساعت مفید باشد هر هفته نیم ساعت به آن اضافه کنند . این نوع مطالعه باعث می شود که شما خسته نشوید و انرژی خود را برای کنکور ذخیره کنید.

سخن پایانی

در مورد اینکه چگونه دروس جامع را کنکوری بخوانیم و روش های منحصر به فرد ویژه رتبه برترها چیست صحبت کردیم که تمام موفقیت ها و شکست ها را باید در خودمان جستجو کنیم و مسیر اصولی فراگیری دروس کنکور را فرا بگیرید تا به راحتی به نتیجه مطلوب در کنکور برسید.

همچنین شما کاربران محترم سایت میگ میگ بوک می‌توانید جهت مشاهده و مطالعه سایر مقالات به بخش وبلاگ میگ میگ بوک نیز مراجعه نمایید و چنان که قصد خرید کتاب درسی یا کمک درسی کنکور با بهترین قیمت و با بالاترین کیفیت را دارید به صفحه خرید کتاب کنکور سایت میگ میگ بوک مراجعه نمایید.

شما کاربران محترم میتوانید در جهت خریدی بهتر و مطمئن تر نیز با پشتیبانان سایت میگ میگ بوک، با شماره تماس: 02166966909 تماس گرفته و رایگان مشاوره دریافت کنید.

ادمین ایزی

دیدگاه‌ها

رفتن به بالای صفحه

چرا خرید از میگ میگ بوک

ادعا داریم که در فروش کتاب در ایران جز اولین ها هستیم  و کاربران زیادی را در این چند سال به خود اختصاص داده ایم ، چیزی که مارا از دیگر وبسایت ها مجزا سازی کرده است مشاوره درست و به جا به کاربران است . میگ میگ بوک فعالیت خود را از تابستان 1400 به صورت پیشرفته شروع کرد و اینک در آستانه دوسالگی  خود در سطح اینترنت فعالیت چشم گیری را دارد.